۲۲اسفند بود که دوران ریاست مازیار ناظمی در فدراسیون اتومبیلرانی به پایان رسید و با صلاحدید وزارت ورزش و جوانان، کوروش صبوریان بهعنوان سرپرست این فدراسیون منصوب شد. البته که تأکید وزارت ورزش بر طولانی نشدن دوران سرپرستی فدراسیونهاست اما فدراسیون اتومبیلرانی در این مدت آنقدر آبستن حوادث گوناگون بود که دو ماه به بازه ۸۰روزه وزارت برای معرفی رئیس جدید اضافه شد.
اتفاقات تلخ مسابقه سرعت در پیست اتومبیلرانی آزادی، درگذشت حمیدرضا درجاتی (عکاس) و تعطیلی پیست از ۲۶اردیبهشت تا امروز؛ و البته کلی جابهجایی در دوران سرپرستی، تجربیات تلخی بودند که جامعه اتومبیلرانی و موتورسواری در این بازه زمانی۱۴۰روزبه چشم دیدوحالاهمه امیدوارند با انتخاب فردی ازجنس این رشته،آرامش دوباره به این رشتهپرمخاطب برگردد.
محمدرضا پازندمهر، مهدی مبینی، سیامک امیرخیزی، محمدرضا غلامزاده، ابراهیم جوانمردی، حامد نجفی، مهران همتیان و امیر زندی نامزدهای تایید صلاحیتشده برای این انتخابات بودند اما در روزهای اخیر نام مهدی مبینی و محمدرضا غلامزاده از میان لیست نامزدها حذف شد.
دیروز ابراهیم جوانمردی پیش از شروع انتخابات انصراف داد و امیرخیزی هم بعد از ارائه برنامههایش اعلام کرد از انتخابات کنار میرود. بنابراین رقابت میان محمدرضا پازندمهر، مهران همتیان و امیر زندی سه کاندیدای باقیمانده در انتخابات شکل گرفت و در پایان رأیگیری، پازندمهر با ۲۸رأی بهعنوان رئیس جدید فدراسیون انتخاب و معرفی شد. از ۲۰رأی باقیمانده هم همتیان ۱۸رأی و زندی ۲رأی کسب کردند.
اولویت؛ جذب اسپانسر و ایمنسازی
پازندمهر در قامت رئیس جدید فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری در اولین مصاحبه خود با بیان اینکه در ماههای اخیر از متخصصین زیادی برای تدوین برنامههای فدراسیون استفاده کرده است، گفت: مهمترین موضوع در شرایط کنونی این رشته جذب اسپانسرهای معتبر است که ما قدمهای بزرگی در این زمینه برداشتهایم. برای تداوم حضور اسپانسرها باید جلوی ریزش شرکتکننده را بگیریم و این کار مستلزم توجه به آموزش در همه استانهاست. طی سالهای گذشته همه توجهات به تهران بوده و ما دنبال این هستیم که با برگزاری دورههای آموزشی در همه استانها و توسعه زیرساختها در استانهای دارای ظرفیت گسترده، این رشته را به تمام کشور ببریم. در کنار آن باید نسبت به ایمنسازی پیستها اقدامات مؤثر و فوری صورت گیرد. تعطیلی پیست اتومبیلرانی مثل آن است که آب را از ماهی بگیرید. همه ما متأثر شدیم از اتفاق ناگواری که برای عکاس زحمتکش این رشته، حمیدرضا درجاتی افتاد.من همینجا یکبار دیگر این ضایعه ناگوار را به خانواده درجاتی تسلیت میگویم. خود من عکسهای بسیار خوبی از این عکاس توانمند به یادگار دارم و بهجد پیگیر هستم تا مسأله ایمنسازی پیستها به بهترین شکل ممکن انجام شود تا دیگر شاهد این دست اتفاقات نباشیم. در پرونده مرحوم درجاتی هم کارشناسیهای مجدد صورت میدهیم و کوچکترین قصور از تیم برگزاری را به وزارت ورزش گزارش میکنیم تا حقی پایمال نشود؛ اگرچه حمیدرضای عزیز هرگز به ما برنخواهد گشت.
پازندمهر در ادامه گفت: تا جایی که اطلاع دارم فدراسیون اتومبیلرانی حدودا ۱۲میلیارد تومان بدهی دارد که شامل بدهیهای مالیاتی، بدهی به شرکت تجهیز و شکایت یک شرکت خودروسازی است.ما با این بدهی ۱۲میلیاردی کارمان را شروع میکنیم. امیدواریم بدهیهای معوق دیگری به این رقم اضافه نشود چراکه در بحث راهاندازی پیست هم باید به فکر تأمین اعتبار باشیم. به شخصه معتقدم اتومبیلرانی و موتورسواری کشور با برنامههایی که داریم، بهزودی به روزهای خوب خود سلام خواهد کرد.